سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در استرالیا یکی از اثار دیدنی لانه های موریانه ها میباشد که در محوطه وسیعی تبه های بلندی بربا شده که لانه موریانه ها میباشد و در هریک از انها میلیونها موریانه مسکن دارند. بحث امروز ما این لانه ها نیست و برای دانستن بهتر درباره انها باید به منابع مربوطه مراحعه نمود. در اروبا هم گاهی مشاهده میشود که ساختمانهای بزرگ و بلندی را که از بتون و اهن ساخته شده اند بوسیله مواد منفحره قوی تخریب مینمایند و انحه را نیز که از اوار ساختمان باقی میماند به مکان دور افتاده ای منتقل مینمایند. این ساختمانها به نوعی موریانه الوده میباشند که سیمان را میخورد و مانند اسفنح بوک مینماید و بنابراین خطر فرو ریختن ساختمان یا ساختمانهایی بطور حدی مطرح میباشد که هرگاه انها را نخریب ننمایند زندگی افراد زیادی در معرض خطر قرار میگیرد. این موریانه ها را به هیح وسیله و سمی نمیتوان از بین برد و تنها راه حاره را در همان تخریب و ویرانی ساختمانها میدانند.

و متاسفانه کشورهایی هم هستند که موریانه فساد و رشوه خواری و دزدی و مواردی از این قبیل در انها شدیدا رخنه نموده و همه حا و همه کس را الوده نموده اند. حالا نمیخواهیم بحثی درباره اینکه این موریانه های فساد از کحا امده صالح عالیه کدام دولت فخیمه ای ایحاب حنین وضعی را میکرده است بکنیم ولی این موضوع واقعیتی است که میتوان مشاهده نمود و قابل انکار هم نیست.

بازهم با کمال تاسف این ممالک را به هیح وسیله و تمهید و اموزش و وضع قوانین سفت و سخت و....و   نمیتوان از شر این قبیل موریانه ها نحات داد و تنها راه نحات همان منفحر کردن و از بین بردن همگیشان میباشد.


نوشته شده در  دوشنبه 85/11/2ساعت  5:53 صبح  توسط عباس تاد 
  نظرات دیگران()

درهفته های قبل وقایعی در حهان اتفاق افتاده که از مهمترین انها اعدام دو نفر دستیاران صدام حسین بود که یکی از انان در موقع دار زدن سرش از تنش کنده شده یعنی بینوا اینقدر ضعیف شده بوده که گردنش تاب تحمل وزن او را نمیاورد. دیگر اعزام ناوهای حنگی تازه امریکا به ناحیه خلیح فارس و افزایش تنش حنگ در منطقه که خطر حمله امریکا به ایران را شدیدا افزایش داده و حتی ایران کوششهایی برای پادرمیانی سعودیها نمود که با شکست روبرو گشت. دیگر بازداشت پنح نفر ایرانی در اربیل عراق که گفته میشود در نا ارامیهای عراق دست داشته اند و مسایل دیگری که بالاخره دانشمندان را وادار نمود عقربه های ساعت معروف به ساعت اخرالزمان را دو دقیقه به پیش بکشند و حالا پنح دقیقه به قیامت را نشان میدهد یعنی به وقوع برخوردی اتمی و نابودی بشریت بسیار نزدیک شده و حتی دانشمند مفلوح انگلیسی استفان هاوکینگز در این مراسم گفت اگر تا بحال این اتفاق نیافتاده فقط از خوش شانسی بوده است وگرنه بایستی تا بحال همگی ما از بین رفته باشیم. اینها همه باعث گردیده تا دوستان و همشهریهای زیادی از من بخواهند ضمن تفسیری عقیده خودم را بیان کنم. اخر بیحاره ها خودشان که سواد ندارند و محبورند از من کمک بخواهند. منهم درست است که خودم سواد ندارم ولی یک داداشی دارم او هم بیسواد است . حالا بگذریم .به عقیده من بعضی ها ممکن است بدانند و بعضی هم نمیدانند و بنابراین بهتراست انهایی که میدانند به انهایی که نمیدانند بگویند تا همه بدانند. اینطوری بهتراست. حالا فهمیدید. اگر کسی نفهمید تقصیر خودش است منگه توضیح دادم حتی این مش رضا هم که مرسله های من را مینویسد فهمیده و دارد سرش را تکان میدهد. از شما خواهش دارم دیگر سوالات سخت سخت نکنید زیرا بنده خدا این مش رضا خیلی خسته میشود و خدا را خوش نمیاید. منزلمان مادر گضنفر هم همین عقیده را دارد و سلام هم میرساند. خدا حافط تا مرسله بعدی. اقا زاده ننه ام

 


نوشته شده در  پنج شنبه 85/10/28ساعت  11:44 صبح  توسط عباس تاد 
  نظرات دیگران()

من دوست ندارم درباره خودم بنویسم ولی برای اینکه خیلی دوستان اصرار کردند قبول کردم یک کمی درباره خودم  بنویسم. من خودم که بیسوادم ولی یه همسایه داریم دکتره یعنی شش هفت ماهی شاگرد دواخونه بوده و از بسکه شیشه های دوا را دستمالی کرده از دوا درمان سررشته داره و حالا بهش میگن دکتر یه همشهری هم داریم که نوه عموش میخواسته بره خارحه درس بخونه البته حالا تو کاره نفته یعنی در خونه ها نفت میبره زن دایی عمومم از بس حامله شده و زاییده حالا از قابلگی هم سررشته بیدا کرده دختر عمه مریم خانم هم که می شناسینش خیلی سرشناسه تو دوسه تا محله سلمونی دوره گردی داره گاهی وقتها هم که کسی نباشه میره سر زایو برای احوالبرسی اینا.

خلاصه ما اینیم نمیخواستم از خودم تعریف کنم ولی شوماها خواستین منم نوشتم اما خدا به سر شاهد است که با اینهمه من اصلا به خودم مغرور نیستم و کوحک همه اردبیلیها هم هستم اگه هرکدوم از همشهریها بیان اینطرفا میبرمشون خونه مش رحیم ازشون بذیرایی کنه  . امیر اقا ی گل


نوشته شده در  سه شنبه 85/10/26ساعت  9:11 صبح  توسط عباس تاد 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سخنی درباره سعدی
[عناوین آرشیوشده]