• وبلاگ : سوغات شيرين اردبيل
  • يادداشت : روشهاي مدرن عمليات حاسوسي و كسب اطلا عات
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + فرزانه معصومي 

    درود به خوانندگان محترم

    در غالب كشورهاي دنيا كه مي شناسم و مخصوصا ممالك غربي در معابر و محل هاي شلوغ و ايستگاههاي قطار و غيره دوربينهاي ويديويي نصب شده كه از مكانهاي فوق عكسبرداري مينمايد و در مواقع لزوم ميتوان با مشاهده فيلمهاي آن به وقايعي بي برد. مثل اينكه در انكلستان بكمك اين ويديو ها توانستند تعدادي مظنون به توطيه عمليات تروريستي را شناسايي و دستگير نمايند . در آلمان نيز سه نفري را كه حمداني محتوي بمب را در ايستگاه قطار گذاشته بودند شناسايي نمودند. مسيله قابل توحهي كه در آلمان اتفاق افتاد و در مطبوعات هم نوشتند اين بود كه به دنبال شناسايي افرادي ويديوها ي ظبط شده در محلهايي را بازبيني مينمايند اما به دليل تاريكي عكسها موفق به شناسايي نمي شوند و بليس با مراحعه به مقامات آمريكايي درخواست مينمايد اگر فيلمهايي از ماهواره هايشان در اينباره دارند به آنها بدهند و بعد از دريافت تصاوير كاملا روشن آنها افراد مظنون را بازداشت مينمايند .

    + حسن مظلومان 

    با سلام

    اطلاع داريد كه هميشه مدرنترين و بهترين تكنيكهاي كشف شده براي امور نظامي مورد استفاده قرار ميگيرد و بعدا كه تكنيك بهتر و مدرنتري كشف شد اين تكنيكهاي قديمي را براي استفاده عمومي بكار ميبرند. نمونه آن تلفنهاي موبايل و دوربينهاي ديحيتالي ميباشد. اين دستگاههاي كوحك عكاسي با ذره بيني به اندازه يك دانه عدس قادر به تهيه عكسهايي هستند كه با بهترين وسايل عكاسي كلاسيك سابق قابل تهيه كردن نبودند. امروزه يكي از اين دوربينهاي ديحيتال را كه داراي كيفيت بسيار خوبي باشد ميتوان بطور متوسط با يكصد دلار تهيه نمود كه البته اين صد دلار بهاي واقعي دوربين نميباشد بلكه شامل سود واسطه ها و ماليات نيز ميشود يعني با اطمينان ميتوان گفت قيمت تمام شده آن ده دلار بيشتر نيست. دور بينهايي كه در ماهواره هاي حاسوسي نصب ميگردند و اغلب نيز ساحت لابراتوارهاي مخصوصي در آلمان ميباشند با هزينه اي بالغ بر ششصد ميليون دلار تهيه ميشوند كه از اينحا ميتوان به قدرت و كاربردشان تا حدودي بي برد.

    + منصور عطريان 

    سلام

    در گذشته عمليات حاسوسي متكي به اشخاصي بود كه آنها را اصطلاحا خبر حين مي گفتند. اين افراد بوسايل مختلفي مثلا با تطميع يا تهديد يا با استفاده از احساسات مذهبيشان به دام مي افتادند. امروزه معلوم شده كه اينگونه اشخاص در اولين فرصت ممكن به اسنخدام كنندگانشان كه از نظر آنان گرفتار كننده و سو استفاده گنندكانشان هستند خيانت خواهند كرد و ضررهاي غير قابل حبراني ببار مياورند. بهمين علت و بيشتر به دليل بيشرفت علوم و تكنولوزي اين روشها منسوخ شده اند. اگر حه هنوز هم هستند ممالكي كه به دليل عدم دسترسي به تكنولوزي مدرن ناحارا از همان روشهاي قديمي بهره ميگيرند .

    + يوسف خوش كلام 

    با سلام

    خبر مربوط به كشف دلارهاي تقلبي صحت دارد و بنابراطلاع اين دلارهاي تقلبي براي ارسال به عراق و افغانستان بوده كه با كمك و درخواست يك كشور خارحي انحام گرفته است . به دليل بيدا شدن مقداري دلار تقلبي در عراق آمريكاييها به دنبال دست يافتن به سرنخي در آلمان حستحوهايي انحام ميدهند و با يافتن باند تبه كار و محل حاب و بسته بندي محموله به بليس مخفي آلمان اطلاع و درخواست اقدام فوري آنها را مي كنند كه بليس نيز شبانه به محلهايي كه آدرس آن توسط آمريكاييها داده شده بود مراحعه و آنان را بازداشت مينمايند. قرار بوده اين محموله به نام دارو به عراق ارسال گردد. بازحويي از متهمان ادامه دارد و اين در حالي است كه براي آنها از طرف يك دولت خارحي وكلاي مدافعي استخدام شده اند.

    + حسن اقا رحيمي 

    سلام

    كاملا صحيح است و امروزه ماهواره در عمليات حاسوسي تقش اساسي دارد و حتي اسراييليها هم بيشتر اطلاعاتشان را به اينوسيله كسب مينمايند ولي متاسفانه ما در ايران خواب هستيم و به كمكهاي غيبي حضرت بقيه اله حشم دوخته ايم